[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • same_oktany
    Rider
    • 2013
    • 305
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Zamieszczone przez leonn
    Jak dla mnie jest super, wymiar producenta przecież :wink: 390 to mam przy Full zatankowanych zbiornikach i lekkim obciążeniu bagaznika. Moim zdaniem Monroe do kombi są idealnym wyborem
    okaże się we środę :P

    Komentarz

    • ggag1aggg1
      Ambiente
      • 2011
      • 164
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      Panowie założyłem wczoraj Lesjofors 42 857 20 , i powiem że przy zbiorniku Pb w 50% i gaz około 15 litrów przy kombi wyszło mi 410 mm , autko w końcu wygląda jak autko a nie jak motorówka, polecam

      Komentarz

      • same_oktany
        Rider
        • 2013
        • 305
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        a więc po wymianie jestem.
        wybór po rzucie monetą padł na SP3349

        na początku było coś takiego: kilka godzin przed wymianą (1/1Pb 1/4 LPG)


        po kilku godzinach moim oczom ukazał się mianowicie taki widok

        :




        zamarłem .......
        @#$@(*!!*^%$W*((&!!
        435mm

        Komentarz

        • anthrax
          Ambiente
          • 2009
          • 137
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          same_oktany
          no to masz scouta...
          teraz tylko przód mocniejszy i wyższy i w drogę..
          p.s. siądą za pół roku do 41cm...

          Komentarz

          • siemi1
            L&K
            • 2012
            • 1287
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BMM 2.0 TDI 140 KM

            teraz to nie motorówka a nurek wyjdzie zaladuj jakis krawężnik dodatow zeby przysiadł, mam nadziej ze przy Lesjofordsach HD nie ma takiego efektu
            Spalanie - Motostat.pl
            Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
            Moja OII FL 2.0TDI Kombi, oszust RS
            Sprzedam na OLX!!

            Komentarz

            • aronus
              Rider
              • 2008
              • 643
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Zamieszczone przez anthrax
              siądą za pół roku do 41cm...
              Trochę Ci te sprężyny siądą, bo jak widzę robiłeś zdjęcie zaraz po ściągnięciu auta z podnośnika. Mam nadzieję, że Ci siądą bo wizualnie wygląda to źle a i bezpieczne to nie jest :roll:

              Komentarz

              • kazek103
                Rider
                • 2012
                • 351

                U mnie obecnie na tych sprężynach po przejechaniu 1kkm 410 mm. z tym że w bagażniku dodatkowe obciążenie ok 80 kg. Do wyglądu zdążyłem się już przyzwyczaić na początku było 425, ciekawy jestem jak się sprawdzi w lecie z pełnym obciążeniem + 2 rowery na haku. Wcześniej założyłem Lesjofors HD które oprócz usztywnienia nie zmieniły prześwitu 385, zastanawia mnie ta różnica w odniesieniu do innych użytkowników, kolega ggag1aggg1 parę postów wyżej na HD ma 410 mnie by ten wynik zadowolił i na pewno nie zmienił bym na Monroe

                Komentarz

                • yunior81
                  RS
                  • 2010
                  • 1657
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  same_oktany, cos ty tam wsadzil ? :lol: :shock:

                  Ja nawet po montazu sprezyn z pakietu na bezdroza takiego przeswitu nie mialem. Moze to sa do 4x4 ?

                  U mnie przeswit ze sprezynami z pakietu po ulozeniu to ok 415 mm.

                  Komentarz

                  • same_oktany
                    Rider
                    • 2013
                    • 305
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    faktycznie fotkę strzeliłem zaraz po opuszczeniu samochodu z podnośnika :P
                    no dziś po pomiarach 420mm także siada.

                    fakt wygląda wręcz komicznie

                    ps
                    pomijając to że dupcia jest wyżej to Auto prowadzi się o niebo lepiej!!!
                    nie mam wrażenia że tył robi sobie co chce w zakrętach, że nie nadąża za przodem.
                    generalnie jak na tę chwilę to jestem na TAK :P

                    Komentarz

                    • bishop
                      L&K
                      • 2012
                      • 1430

                      Zamieszczone przez same_oktany
                      fakt wygląda wręcz komicznie

                      Jedź ustawić lampy przednie ,pewnie brakło regulacji.

                      Komentarz

                      • same_oktany
                        Rider
                        • 2013
                        • 305
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        Zamieszczone przez same_oktany
                        Jedź ustawić lampy przednie ,pewnie brakło regulacji.
                        nie no podstawa ustawienie reflektorów. Mimo wszystko zakresu nie brakło. Dobry wóz

                        [ Dodano: Sro 22 Paź, 14 18:40 ]
                        A ustawia sie w takim szkodniku jak moj tzw kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ?

                        (oczywiscie chodzi o przód)

                        Mialem robioną jeszcze geo zawieszenia przy okazji wymiany sprezyn (Celem ogólnego sprawdzenia) i wyszlo co nie co, i co od razu zostało poprawione. Mianowicie na tylnej osi zbieżnosc i kat pochylenia prawego kola a z przodu kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Co mnie w wprowadzilo w zadumę bo uslyszalem ze tego sie nie reguluje bo jest kolumna mcPerson. Czy to prawda?

                        Komentarz

                        • aronus
                          Rider
                          • 2008
                          • 643
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          Pamiętajcie też żeby kontrolować stan odbojów na tylnych amortyzatorach, bo przy gównianych sprężynach odboje nieźle dostają. Przy wymianie sprężyn na 19LF zauważyłem, że odboje były lekko popękane przy łączeniu z osłoną amora, ale że były to lekkie pęknięcia to temat olałem. W sumie temat powrócił, bo przy przejeżdżaniu przez duże poprzeczne nierówności typu tory tramwajowe zbyt mocno bujało mi tyłem. Było to jedno bujnięcie ale dosyć głębokie dlatego wykluczyłem amory. Przy LPG i haku mam na LF19 w liftbacku wysokość 380mm i pomimo tego bujnięcia nigdy o nic nie przytarłem. Po wymianie odbojów bujnięcie tyłu zdecydowanie się zmniejszyło teraz jest wszystko OK. Niestety zbyt późna wymiana odbojów spowodowało to, że na tłoczysku amora pojawiała się rdza, ale oprócz tego nie ciekną itd także jeszcze trochę pojeżdżą

                          Komentarz

                          • Kenu
                            Ambiente
                            • 2012
                            • 222
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Ze dwa lata temu zmieniali mi sprężyny, a potem dokładali wspomagające.

                            Teraz, po zmianie opon dokonałem oględzin opon letnich i stwierdzam, że opony z tylniej osi od środka są około 1 mm bardziej starte niż na zewnątrz.

                            Czy to wina źle ustawionej zbieżności?

                            Komentarz

                            • bishop
                              L&K
                              • 2012
                              • 1430

                              Jak masz wytarty środek , to wina zbyt wysokiego ciśnienia w oponie.

                              Robiłeś zbieżność po wymianie, gdzie?

                              Komentarz

                              • Kenu
                                Ambiente
                                • 2012
                                • 222
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Nie środek w sensie środek opony, tylko strona opony od środka pojazdu, się źle wyraziłem. Zbieżnościm nie robił po wymianie sprężyn.

                                Komentarz

                                • kapi
                                  L&K
                                  • 2009
                                  • 1174
                                  • Fabia combi

                                  Zamieszczone przez bishop
                                  Teraz, po zmianie opon dokonałem oględzin opon letnich i stwierdzam, że opony z tylniej osi od środka są około 1 mm bardziej starte niż na zewnątrz.

                                  Czy to wina źle ustawionej zbieżności?
                                  tak, u mnie było prawie 4mm różnicy w ustawieniach wg mechanika co ustawiał zbieżność.
                                  OII sprzedana


                                  Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                  Komentarz

                                  • adamusek
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 331

                                    u mnie po wymianie przez aso nie zrobili zbieznosci i komplt opon poszedl w kosz...
                                    Prowadzi NaviExpert Lifetime
                                    Ostrzega Yanosik
                                    Nagrywa Vicovation TF-2 EZ

                                    Komentarz

                                    • Kenu
                                      Ambiente
                                      • 2012
                                      • 222
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez adamusek
                                      u mnie po wymianie przez aso nie zrobili zbieznosci i komplt opon poszedl w kosz...
                                      O ka... ile przejechałeś do zjechania opon?

                                      Komentarz

                                      • lu5asz
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2006
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        U mnie to samo.wymienili sprężony a zbieżności nie zrobili i oponki tylne zrobiły papa-wyzabkowane tak jak u kolegi.Zbieznosc zrobiłem i teraz jest ok
                                        Kondziu

                                        OCP

                                        Komentarz

                                        • same_oktany
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 305
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          wychodzi na to że jednak warto zrobić zbieżność

                                          miałem przeczucie ze coś jednak może być nie tak z ustawieniami zawieszenia szczególnie jak mechanik zaczął się upierać, że nie jest to konieczne

                                          Komentarz

                                          • kapi
                                            L&K
                                            • 2009
                                            • 1174
                                            • Fabia combi

                                            Zamieszczone przez same_oktany
                                            .... szczególnie jak mechanik zaczął się upierać, że nie jest to konieczne
                                            koszty, panie .... koszty. szkoda tylko że człowiek uczy się na własnych błędach. :|
                                            OII sprzedana


                                            Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                            Komentarz

                                            • same_oktany
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 305
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Zamieszczone przez kapi

                                              koszty, panie .... koszty. szkoda tylko że człowiek uczy się na własnych błędach. :|

                                              Komentarz

                                              • Rosomak
                                                L&K
                                                • 2011
                                                • 1365
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Róbcie geometrię po wymianie lub dołożeniu dodatkowych sprężyn.

                                                Ja miałem dokładane MADy i ASO oczywiście nie widziało [potrzeby nawet sprawdzania geometrii.
                                                Pojechałem do prywatnego zakładu i na stanowisku komputerowym wyszło po pomiarach że tył baaaardzooo nie trzymał parametrów. Opisywałem to na stronie swojej O2T.
                                                Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                                http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                                Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                                Komentarz

                                                • yunior81
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 1657
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                  A ja wam radzę najpierw przejechać ok 1000 kilometrów i dopiero zrobić geometrie jak sie sprezyny ułożą. Po co dwa razy kasę wydawać.

                                                  Komentarz

                                                  • same_oktany
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 305
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    wg zdania "fachowca" nie potrzebne to było ale po przejechaniu ok 200km nie wytrzymałem i wróciłem do warsztatu celem sprawdzenia bo mi auto dziwnie zaczęło jeździć - tzn ciągnęło w prawo i co dziwne kierownica lekko w lewo się ustawiła.
                                                    teraz po przejechaniu jakiś 4kkm na nowych sprężynach przy pełnych zbiornikach prześwit mam jakieś 420 mm a auto nadal nie spełniało moich wymogów jazdy na wprost.
                                                    dopiero po ostatniej kontroli kilka dni temu w zupełnie "niewtajemniczonym" warsztacie Panowie ustawili po raz kolejny zbieżność - i jako jedyni z tych wszystkich fachmanów których odwiedziłem sprawdzili ogólny stan zawieszenia oraz co dziwne po niewielkiej korekcie zbieżności goście ku mojemu zdumieniu zabrali się za kalibrację czujnika kąta skrętu i jest git
                                                    auto jedzie prosto

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...